Női országúti kerékpárok
Sportkerékpár, a legkönnyebb és leggyorsabb! Vékony gumija, a váz és a kormány kiképzése, minimális légellenállása az országúton való gyors haladást teszik lehetővé. A "versenybicikli" szón általában ezt a típust értik, bár természetszerűleg nem csak versenyre használják, illetve más biciklitípusokkal is rendeznek versenyeket. Az országúti kerékpár másik jellegzetessége a fék- váltórendszere. Egy mai országúti kerékpár úgynevezett fékváltókarral van szerelve, ami azt jelenti, hogy a fékkarral a váltót is lehet működtetni a megfelelő irányba történő mozgatással. Ez rendkívül praktikus, mivel az országúti kerékpár nagyon gyors jármű, nem lenne ésszerű és célszerű az alsó vázcsövön elhelyezni, ahogyan az a régi időkben történt. Akkoriban minden váltáshoz le kellett nyúlni, ehhez elengedni a kormányt, ami bizony nagyon lassította a versenyzőket. Hasonló jellegzetessége az úgynevezett patkófék is, ami a technológia fejlődésével sokat javult, elvét követve mégis régi tartozéka a kerékpárnak. Persze ma már itt is elérhető a nehezebb, de mégis nagyon divatos és igen hatékony tárcsafék is. Bizonyos versenyeken azonban balesetveszélyesnek titulálják, és nem engedélyezik használatát.
Kezdetben az országúti kerékpár acél vázú, egyszerű felépítésű kerékpár volt. Később, amikor már elérhető technológia lett az alumínium megmunkálása, elkezdték használni ezt a könnyű anyagot a vázak, kerekek, és utána szinte minden alkatrész könnyítésére. Nem csupán a mai középkategóriás, de szinte a beugró modellek is kivétel nélkül ebből készülnek. A fejlődés, az űrkorszak elhozta a szénszál használatát, ez megjelent az országúti kerékpár gyártásában is, így ma már sorozatgyártásban készült 6-7 kg menetkész-tömegű bringákat is megvásárolhatunk, persze ha kedvünk és "tehetségünk" is van hozzá. A további fejlődések során az országúti kerékpár villája volt az első alkatrész, mely részlegesen vagy teljes mértékben karbonból készült. Ezt követték a vázak, majd a kiegészítők, mint például az országúti kerékpár legjellegzetesebb alkatrésze, a kormánya. Az országúti kerékpár "koskormánya" a kos csavart szarváról kapta nevét. Praktikussága vitathatatlan, hiszen segítségével érhetjük el a legoptimálisabb pozíciót a kerékpáron, ami a leggyorsabbá tehet. Ez a testhelyzet idősebb korban, vagy egészségügyi problémákkal küzdők számára nagyon kényelmetlen lehet, és mivel a gyártók is rájöttek, hogy nem minden "országútis" akar versenyezni, ennek megoldásaként született meg a túra, vagy touring országúti kerékpár, ami hosszabb fejcsővel rendelkezik, ezért kormánya is magasabban van, így biztosítva kényelmesebb üléspozíciót. Az országúti kerékpár másik jellegzetessége a vékony gumival szerelt 622-es, vagy más néven a 28-as kerék. Régebben, főleg az olasz vidéken, rengetegféle szabvány létezett, nem sikerült közös nevezőre jutnia a gyártóknak, mindenki megmaradt a saját elképzelésénél. Ma már a legtöbb embernek, -aki hallotta az országúti kerékpár fogalmat-, a 23-622 méret jut eszébe, ha a kerékméretről kérdezzük. Ez egy általános méret, de emellett létezik keskenyebb és komfortosabb, ballonosabb gumiméret is.
Nézzen szét Országúti bringáink között, melyek geometriáját kifejezetten a hölgyek anatómiájához terveztek a gyártók.
Akciós kerékpárok és 2021-es modellek raktárról, nagy választékban.