Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

A honlap által használt cookie-k:

A működéshez szigorúan szükséges cookie-k

A felhasználói élmény javítását szolgáló cookie-k

Google Analytics cookie

Termékek Menü

Kiemelt ajánlatok

Kerékpárüzlet

KERÉKPÁR BEMUTATÓTEREM
TÖBB MINT 1000M2-EN TÖBB MINT 3000 KERÉKPÁR ÉS TÖBB MINT 600 E-BIKE KÉSZLETEN!!!
1192 Budapest, Kispest, XIX. Hungária út 2.
0630/990-1559
FOGLALJ IDŐPONTOT kispesti kerékpár üzletünkbe, hogy személyesen is bemutathassuk választékunkat!
Virtuális séta

Ajándékutalvány+Hitel

Kerékpáros ajándékutalvány vásárlása
Kerékpáros ajándékutalvány vásárlása
Kerékpár hitelre
Kerékpár hitelre

Kerékpár tesztek, hírek, események

   

   

Elektromos kerékpár - e-bike - pedelec kerékpár - elektromos rásegítésű kerékpár

 A sokféle elnevezés és az elektromos kerékpárok gyors fejlődése szükségessé teszi, hogy segítsünk eligazodni és megismerni a különböző fogalmakat, kerékpárfajtákat, a felhasználási lehetőségeket.

Az elektromos kerékpárok - összefogalaló néven e-bike - két nagy csoportját különböztetjük meg. Az egyik az elektromos - villanymotoros - rásegítésű kerékpár - másnéven pedelec - melynek lényege, hogy a pedál tekerését, a kerékpár előrehaladását segíti hozzáadott nyomatékkal. Ez a bringa nem megy magától, nincs "gázkar", stb. Itt mindig tekerni kell, ha haladni, ha gyorsulni akarunk a bringával. Általában lithium-ion akkumulátorokkal, törvényi szabályozás miatt maximum 250 W-os motorral szerelik, amely maximum 25 km/óra sebességig gyorsítja a kerékpárt. Ez elsőre kevésnek tűnhet, de ha belegondolsz, hogy emelkedőn is képes ezt a sebességet tartósan hozni, mindjárt más a helyzet.

Ezekhez a bringákhoz nem szükséges semmilyen engedély, vagy felszerelés, kerékpárként használhatók. A bukósisak használatát azonban mindenféle kerékpárhoz határozottan javasoljuk, mert nagy mértékben növeli a kerékpározás biztonságát. Egy ilyen pedelec rendszerű bringával tereptől és terheléstől függően 60-100 km távolságot lehet megtenni. Fontos megjegyezni, hogy a pedelec rendszerű elektromos kerékpárok gyakorlatilag normál kerékpárként működnek az akkumulátor lemerülése után - még ha a súlyuk valamivel nagyobb is a hagyományos kerékpárokénál - köszönhetően a villanymotornak és az akkumulátornak - így szükség esetén bármikor, újratöltés nélkül is folytatható a túra.

A pedelec rendszerű bringák két fő célközönséget találtak meg:
- Az idősebb vagy gyengébb fizikumú emberek, akik nem akarnak lemondani a kerékpározás élményéről, vagy az eddiginél nagyobb túrákra vágynak, jelentősen megnövekedett megerőltetés nélkül.
- A másik csoport a sportos, versenyeken is induló bringások - pl. hegyi kerékpárosok -, akik az eddiginél nagyobb távokat és meredekebb, akár hagyományos bringával nem is teljesíthető akadályokat szeretnének legyőzni.

A fentieken kívül mostanra a gyerekek részére is forgalmazunk elektromos kerékpárokat, így ők is lépést tudnak tartani a felnőttekkel.

A megnövekedett táv vagy a nehezebb terep legyőzése új, elektromos kerékpár nélkül el nem érhető élményeket ad a biciklistának, legyen az idős vagy fieatal, nő vagy férfi.

Az elektromos rásegítő rendszerek terén jelenleg a Bosh eBike System a piacvezető, a jelenleg boltokba kerülő elektromos kerékpárok nagy részét ezzel a rásegítő rendszerrel szállítják. A Kellys, a Cube, a magyar Gepida is Bosh rendszerével építi kerékpárjait. A Bosh nagy múltú, megbízható cég, így nyugodtan választhatod az ezzel a rendszerrel szerelt bringákat. A Bosh folyamatosan fejleszti rendszerét, vázba integrálható akkumulátor, fedélzeti komputer beépített GPS-szel és automatikus blokkolás gátló fékrendszer (ABS) található a legújabb fejlesztések között. A Shimano rendszere - a már szinte legendás cég legújabb fejlesztéseinek egyike - nagy jövő elé néz, a cég elvitathatatlan tudása és tapasztata, valamint a piac ismerete miatt várhatóan nagy áttörést és rengeteg Shimano rásegítő rendszerrel szerelt bringát eredményez. A pedelec rendszerben ma már szinte minden fajta kerékpár kapható, legyen az országúti kerékpár, városi bringa, hegyi vagy trekking és cross trekking e-bike, így mindenki megtalálhatja a neki legjobban megfelelő elektromos bringát. Akárhogy is nézzük az elektromos kerékpárok új dimenziókat nyitnak a kerékpárosok előtt, és új célközönséget jelentenek a gyártók számára.

Webáruházunkban és kispesti e-bike bemutató termünkben számos elektromos kerékpár gyártó, kiváló minőségű termékeit találhatod meg. Többek között forgalmazzuk a KTM, GEPIDA, KROSS, CUBE, CTM, Giant, Kellys, LaPerre, Romet elektromos kerékpárjait.

Érdemes szót ejteni a S-Pedelec kerékpárokról is, melyek 250W-nél nagyob teljesítményű (300-500W) motorral szerelnek és 45km/h sebességig gyorsítják a bringát. Ez már segédmotoros kerékpárnak minősül és jogosítvány, bukósisak és biztosítás kötése szükséges a használatához.

Az elektromos kerékpárok másik nagy csoportja gyakorlatilag villanymotoros motorkerékpár kategória, ahol a kerékpár sebességét "gáz" karral vagy gombbal lehet változtatni, bár szükég esetén tekerni is lehet. Webáruházunk jelenleg ezekkel a termékekkel nem foglalkozik - számos helyen kapható, különböző ár- és minőség-szintű termék.

 

 

Minden, ami BOSCH:

•    Motorok

o           Active Line motor

o           Active Line Plus motor

o           Performance Line motor

o           Performance Line CX motor

 

•    Kijelzők

o           Purion

o           Intuvia

o           Kiox

o           Nyon

o           SmartphoneHub

 

•    Akkumulátorok (PoweTube)

o           PowerTube 400

o           PowerTube 500

o           PowerTube 625

o           DualBattery

 

•          Motorok

A legnépszerűbb és leggyakrabban fejlesztett alkotóeleme az elektromos rendszernek a motor, pontosabban fogalmazva középmotor. Az elektromos rásegítésű kerékpárok 90%-át ugyanis középmotorral szerelik, amely hozzájárul ahhoz, hogy a kerékpározás élménye a rásegítés mellett is természetes maradjon. Ezt úgy éri el, hogy a rendszer közvetlenül a láncra viszi át az erőt, valamint kompakt kialakítása miatt zökkenőmentesen integrálható a vázba. Összehasonlítva például az első vagy hátsó agymotoros hajtással, a középmotoros a súlyeloszlás és a súlypont elhelyezkedése miatt is kedvezőbb.

A Bosch innovatív technológiája, a középmotor úgynevezett több szenzoros kialakítása, amely koordinálja a motoros rásegítését. Az érzékelők a forgatónyomatékot, a sebességet és a gyorsulást másodpercenként több mint ezerszer mérik, így biztosítva kerékpáros és elektromos kerékpár harmóniáját, valamint kettejük legoptimálisabb teljesítményét. A technológia természetes, ugyanakkor élvezetes kerékpározási élményt biztosít, és még azon sem kell aggódnunk, hogy kipörög alólunk: amint a kerékpár eléri a megengedett maximális sebességet, a rásegítés automatikusan lekapcsol. Termékcsaládtól függően a Bosch középmotoros hajtásrendszerek két változatban kaphatók: az egyik 25 km/h-ig biztosítja a rásegítést, míg a másik (Speed Peledelec kerékpárok esetében) egészen 45 km/h-ig enged száguldani.

A motorok és a nekik köszönhető rásegítési módok a mindenkori, kerékpározási szokásoknak megfelelően lettek kialakítva, mint:

Városi: mindennapi utazás vagy ingázás nyugodt tempóban, föld vagy kerékpárúton.

Országúti: kényelmes utazás vagy ingázás, alapvetően aszfalton és/vagy kerékpárutakon, enyhe emelkedőkön.

Túra: sportos tempó, hosszabb távok, de alapvetően aszfalton és földúton, ösvényeken.

Hegyek-völgyek: a legsportosabb igénybevételekhez, nehéz terepen és földutakon.

Melyek a választható módok?

  • Eco: a leggazdaságosabb mód, ami pont annyira segít rá, hogy ne érezzük az elektromos rendszer súlyát a kerékpáron. Ahhoz hasonlít, mintha egy igen könnyű, hagyományos kerékpáron tekernénk. Az akkumulátor így jó sokáig bírja!

  • Tour: hosszabb utakra, túrákra javasolt mód, ahol már bizony érezzük a 25 km/h-ás hátszelet (vagy a 45 km/h-ásat!). Az akkumulátor emelkedőktől, teljesítménytől függően kihúzhatja egy töltéssel viszonylag sokáig.

  • Sport: a teljesítményt tartja szem előtt, gyorsan segít rá és támogatja a nevéből is adódó sportos tekerést.

  • Turbo: a leggyorsabb mód, ami pillanatok alatt 25 km/h vagy 45 km/h-ig repíti a kerékpárost, viszont ennek az akkumulátor töltése látja kárát. Két esetben ajánlatos: az egyik, ha szeretnénk gyorsan menni, mert egyszerűen arra vágyunk; a másik, hogy rövid időn belül oda is akarunk érni valahová.

  • eMTB: kimondottan elektromos MTB-re fejlesztett mód, ami Bosch Performance és Performance CX motorral rendelkező MTB-kre van programozva. A Tour és Turbo mód között helyezkedik el és nagyobb kontrollt enged a kerékpárosnak a nehezebb terepeken, alkalmazkodva a bringás teljesítményéhez és pedálra kifejtett erejéhez.

 

o          Active Line motor

Egy igazi városi társ, ami hatékony, könnyű (csupán 2,9 kg) és csendes. 25km/h feletti sebességnél, illetve a rásegítés kikapcsolásakor a pedálozás alig észrevehetően nehezedik, nem ránt vissza. Tökéletesen illeszkedik a vázba, és kis súlya miatt egyszerűen kezelhető, megkönnyítve a kerékpáros mindennapi útját.

 

o          Active Line Plus motor

Az Active Line motor kapott egy Plus-t, ami a városi közlekedés mellé plusz kirándulást is támogat. Ugyanúgy kompakt, kisméretű, csendes, mint az Active Line, viszont erősebb a hajtásrendszere (minimálisan súlyosabb: 3,2 kg), könnyebb kezelhetőséget biztosít, valamint a pedál ellenállása 25 km/h felett elenyésző, ami nagyban hozzájárul a kényelmes, hosszabb távú tekeréshez.

 

o          Performance Line motor

A legsokoldalúbb középmotor, mert egyben sportos és kényelmes. Sportos, mert a trekking és mtb támasztotta kemény igénybevételt is bírja; kényelmes, mert könnyű (2,9 kg) és városi, rövid távú, aszfaltúton is biztosítja a komfortot. Két típusban kapható: a csendes, könnyű Drive Unit Performance Line Cruise 25 km/h sebességig biztosít rásegítést és a 65 Nm-es nyomaték révén hegyes terepen is komoly, segítő társ. A Performance Line Speed pedig nevéből adódóan is felgyorsítja a hétköznapokat, egészen 45 km/h! sebességig adja a rásegítést, emellett mindössze 2,9 kg. Utóbbival azért óvatosan kell bánni és csak jogosítvánnyal, valamint kötelező biztosítással lehet nyeregbe pattanni.

 

o          Performance Line CX motor

Egyértelműen kijelenthető, hogy a Performance CX az elektromos MTB kerékpározás motorja, hiszen erre lett fejlesztve. A 70 Nm-es nyomatéknak és az akár 340%-os rásegítésnek köszönhetően nincs olyan, hogy “túl meredek” -ha meg tolni kell, akkor arra ott a “Walk assist” vagyis sétafunkció. Masszív, könnyű és kompakt, a pedál ellenállása szinte elenyésző. Mindenki a maga tapasztalata szerint választja ki az adott módot, hogy miként is akar tekerni, de az eMTB funkcióban pontosan a szükséges rásegítést kapjuk és pont akkor, amikor kell. A Performance Line CX a nyomaték miatt erőteljesen gyorsul, azonnal reagál és mindemellett könnyű kezelhetőséget enged a kerékpár felett.

 

Kijelzők

A Bosch 5 féle, egyedi tulajdonságokkal rendelkező kijelzőt, illetve komputert kínál a Purion, Intuvia, Kiox, Nyon és SmartphoneHub formájában. Van köztük olyan, ahonnan csak a legszükségesebb információkat olvashatjuk le, de általában számos funkcióval szolgálnak, amelyek segítik, sőt motiválják a kerékpárost a minél nagyobb teljesítmény és táv elérésben.

Röviden összefoglalva a Purion kijelzőn csak a legszükségesebb adatok jelennek meg. Az Intuvia már több információt jelenít meg, majd ugrunk egy nagyot a digitális világgal is kapcsolatba kerülő SmartphoneHub-ra, amely egy beépített kijelzővel és okostelefon fogadására alkalmas konzollal “köt hálózatra”. Következő lépcsőfok a Kiox, ami minden funkciót biztosít, egy teljesítményt szem előtt tartó kerékpáros számára. A Nyon pedig egy fedélzeti számítógép, amely egyben navigációs berendezés, motorvezérlő eszköz és személyi edző.

 

o         Purion

Kompakt forma és gyakorlati megoldások egy minimalista kialakítású fedélzeti számítógépben egyesülve. Csak a legfontosabb információkat mutatja, így nincs zűrzavar a kijelzőn, mikor tekerés közben rápillantunk a hüvelykujjunk egyetlen mozdulatával irányítva.

Megjelenített adatok: töltöttség, sebesség, üzemmód, hatótávolság, megtett út, összes megtett távolság.

Karbantartás: a kijelzőn megjelenik, mikor esedékes az elektromos kerékpár következő karbantartása.

Világítás: ha a kerékpár világítása a rendszer kikapcsolásakor fel volt kapcsolva, a legközelebbi bekapcsoláskor a világítás automatikusan működésbe lép.

Diagnosztika: a hivatalos Bosch eBike szervizek, mint például az APPSolute Sport, mikro-USB-n keresztül ellenőrizhetik a kerékpár állapotát.

 

o         Intuvia

Nevéből adódóan egy intuitív irányító központ a homlokcsőre helyezve és a markolat mellől irányítva. Egyszerűen kezelhető, átlátható és ami a lényeg, hogy mindent megtalálhatunk rajta, ami fontos.

Utazáskor előnyös: a kijelző akkor is mutatja a kívánt adatok, így pl. az összes megtett távolság, amikor levesszük az eBike-ról.

Megbízhatóság: az ergonomikus kialakításnak köszönhetően a kijelző bármilyen fényviszony között leolvasható.

Diagnosztika: a hivatalos szervizek, mint például az APPSolute Sport is, leolvashatjuk a szoftver verziószámát, a típust és az alkatrészek azonosító számát, így a szervizelés során specifikus rendeléseket tudunk leadni.

Töltés: mikro USB-n keresztül különböző eszközök, így pl. az okostelefonok is tölthetők kerékpározás közben.

Karbantartás: a kijelzőn megjelenik, mikor esedékes az elektromos kerékpár következő karbantartása.

Séta funkció: két beállításban aktiválható és rásegítést biztosít, mikor a kerékpárt toljuk magunk mellett.

Világítás: ha a kerékpár világítása a rendszer kikapcsolásakor fel volt kapcsolva, a legközelebbi bekapcsoláskor a világítás automatikusan működésbe lép.

 

o         Kiox

Az APPSolute Sport, ha elektromos bringákról van szó, úgy eMTB kerékpárokkal foglalkozik, melyeket gyakran szerelnek Kiox kijelzővel. Nálunk külön is megvásárolható, sőt a beszerelést is megcsináljuk, ha kéred. És hogy miért is az eMTB-k kedvence? Mert kompakt, masszív, és összeköt a digitális világgal egy telefonos alkalmazás segítségével. Nem csak esztétikai oldalról, hanem olvashatóság szempontjából is nagy előny a színes kijelző, illetve a különálló kezelőegységnek köszönhetően bringázás közben is irányíthatjuk.

Távvezérlés: a gombok segítségével biztonságosan és kényelmesen kezelhető a hüvelykujjunk segítségével. A gombok lenyomáskor jól érzékelhető visszajelzést biztosítanak a kerékpáros számára.

Törhetetlen üveg: nem kell aggódnunk a föld vagy a kőszilánkok miatt: a karcolásmentes üveg kijelző nem sérül sem a városban, sem pedig terepen.

Mágneses tartó: a tartónak köszönhetően a Kiox könnyen levehető és felhelyezhető. Bírni fogja a keményebb terepeket is.

Vezeték nélküli szoftverfrissítés: a Kiox szoftvert Bluetooth segítségével, vezeték nélkül frissítheted.

 

o         Nyon

A Nyon több, mint egy kerékpáros komputer: okostelefonos alkalmazás segítségével köt össze a digitális világgal. Elsősorban hosszabb túrák során lehet az előnyeit élvezni, mert legyen szó navigációról, aktuális időjárási adatokról, stb. mindig naprakész és vezet az úton.

Navigáció: a kijelző irányít, amerre szeretnél menni és több opció közül is választhatsz.

Fontos adatok: megnézheted a tekerési adataidat, hogy milyen gyorsan, mennyit tettél meg összegzésekkel, részletes információkkal.

Fitness funkció: motivál, figyeli a teljesítményedet és akár egy személyi edző mindig a legjobbat hozza ki belőled.

 

o         SmartphoneHub

A Bosch SmartphoneHub egy eBike-okra fejlesztett kijelző, amely az elektromos rendszer részeként, okostelefonos applikáció segítségével köti hálózatra az eBike-ot. Aktuális információt kaphatunk így időjárásról, teljesítményről, de még a navigációval sem kell bajlódjunk. Nem csak egy konzol! Okostelefon nélkül is integrált kijelzőről olvashatjuk le a legszükségesebb adatokat. Nálunk külön is megvásárolható, sőt a beszerelést is megcsináljuk, ha kéred.

Navigáció: 2D és 3D térkép áll rendelkezésre, valamint hanggal is támogathatjuk az irányítást, ha úgy egyszerűbb.

Időjárás: pillanatnyi adatokat hívhatunk le, így könnyebben tudjuk tervezni az utat és biztosra mehetünk.

Edzésterv: akár egy személyi edző, méri a teljesítményünket, sőt, még az egészségünkre is figyel a pulzusszám, elégetett kalória, stb. állandó visszacsatolásával, hasonlóan az Apple Health, Google Fit vagy Strava alkalmazásokhoz.

Gyors útvonaltervezés: el tudjuk menteni a kedvenc útvonalainkat, így az alkalmazás mindig a leggyorsabb útvonalat kínálja majd fel.

 

Akkumulátorok (PowerTube akkumulátorok)

Másnéven az elektromos kerékpárok erőforrásai. Természetesen bringázási szokásoktól függően, de nagy hatótávot biztosítanak és hosszú élettartammal is számolhatunk. Mindegyikük kiváló minőségű, lítium-ion akkumulátor saját akkumulátor-kezelő rendszerrel, amely azonosítja a lehetséges hibaforrásokat, és megvédi az újratölthető cellákat a túlterheléstől. Egyre népszerűbb a “bővítés”, vagyis a kétakkumulátoros, ún. DualBattery rendszer. Ha folyamatosan nagyobb távokat megyünk, ez lehet a megoldás, mert egészen 1250Wh-ig fel tudjuk tornázni az energiát.

Megkülönböztethetünk PowerPack, külső és PowerTube, integrált akkumulátorokat. Mivel minden gyártó az integrációt tartja szem előtt, ami 2020-ban már egyértelmű, így most mi is az integráltakról szólnánk pár szót.

PowerTube akkumulátorok a vázba épített  akkumulátorok, melyek eggyé válnak a kerékpárral. Az akkumulátor vízszintesen és függőlegesen egyaránt felszerelhető. 2020-ban két új modell, a PowerTube 400 és a PowerTube 625 is megjelenik. A súlyon és aerodinamikán felül a biztonsági megoldásokat is szem előtt tartott a Bosch, így az akkumulátor a legnehezebb terepen sem esik le, miközben egyetlen mozdulattal ki és levehető.

 

o         PowerTube 400

Elsősorban elektromos Urban és Trekking kerékpárokra szerelik.

Feszültség: 36 V

Kapacitás: 11 Ah

Hatásfok: kb. 400 Wh

Súly: kb. 2,9 kg

Méret: 349 x 84 x 65 mm (vízszintesen), 349 x 65 x 84 mm (függőlegesen)

* Töltési idő 6A Fast Charger gyorstöltővel.

 

o         PowerTube 500

Az elektromos Trekking bringák mellett már az elektromos MTB is bekerül a képbe, mert az 500Wh-as akkumulátorral a nagyobb távolságok is legyőzhetők.

Feszültség: 36 V

Kapacitás: 13,4 Ah

Hatásfok: kb. 500 Wh

Súly: kb. 2,9 kg

Méret: 349 x 84 x 65 mm (vízszintesen), 349 x 65 x 84 mm (függőlegesen)

Töltési idő*: feltöltés félig: 1,2 óra, teljes töltés: kb. 3 óra

* Töltési idő 6A Fast Charger gyorstöltővel.

 

o         PowerTube 625

Egyre feljebb megyünk a Wh-ák számában, mert a 625-ös PowerTube akkumulátorral már jóval hosszabb utakra mehetünk akár túráról, akár montizásról van szó.

Feszültség: 36 V

Kapacitás: 16,7 Ah

Hatásfok: kb. 625 Wh

Súly: kb. 2,9 kg

Méret: 349 x 84 x 65 mm (vízszintesen), 349 x 65 x 84 mm (függőlegesen)

Töltési idő*: feltöltés félig: 1,4 óra, teljes töltés: kb. 3,7 óra

* Töltési idő 6A Fast Charger gyorstöltővel.

 

o         DualBattery

Két akkumulátor, dupla dinamit egy kerékpáron. Megoldást jelenthet trekking bringásoknak, ingázóknak, sőt, teherkerékpárokra is alkalmazzák. Az energia akár az 1250Wh-t is elérheti, és a kombináció szinte minden Bosch akkumulátorból összerakható*. A rendszer a töltés és a kisütés közben intelligensen vált egyik akkumulátorról a másikra.

a két akkumulátor megfelelő töltéséről energiakezelő szoftver gondoskodik

kombinációk: két PowerTube akkumulátor, két PowerPack akkumulátor vagy egy PowerTube és egy PowerPack akkumulátor

az akkumulátorok kezelését biztosító Battery Management System hatékonyan megvédi a DualBattery rendszert a túltöltéstől, az alacsony feszültségtől, a túlhevüléstől és a rövidzárlattól, valamint meghosszabbítja az akkumulátorok hasznos élettartamát.

*egyedül a PowerPack 300 és a PowerTube 400 nem alkalmasak arra, hogy a DualBattery rendszerben más akkumulátorokkal kombináljuk őket.1

A folyamatos innovációnak és újításoknak hála a Bosch nem áll meg 2020-ban sem és gőzerővel készül a 2021-es év újdonságaira, mely egyre könnyebb akkumulátorokat, erősebb motorokat és hosszabb hatótávokat rejt magában. Kívülről lassan már elmosódik a határ elektromos és hagyományos kerékpár között, csupán az alsó vázcső és a hajtókar mögött megbújó egység rejti a titkot, minek a nyergében is tekerünk.

    A Bosch eBike rendszerek legfontosabb tényezője azonban maga az élmény. Aki egyszer megérzi a rásegítés adta hátszél erejét és szabadságát, biztosan hosszan tekeri majd a kilométereket.

 

 


 
 

Vélemények